Mazda MX5 Forum banner

5-biegowa lub 6-biegowa

8.8K views 16 replies 8 participants last post by  bill119  
#1 ·
O nie, to Tommo.

Śmierć przez posty.

Więc kiedy uda nam się doprowadzić silnik do porządku, co z skrzynią biegów? Jestem pewien, że 1.8 jest tylko z 5 biegami, ale może dostanę 2.0.

Gdzieś czytałem o 5 i 6 biegach oraz przełożeniach przekładni głównej i przełożeniach dyferencjału, ale w połowie zasnąłem.

Tak naprawdę nie z nudów, bardziej z mojej ignorancji zzzzzzzzz.

Tommo.
 
#2 · (Edited by Moderator)
Jak słusznie zauważasz, 1.8 był tylko z 5-biegową skrzynią, 2-litrowy z 5- lub 6-biegową.

Jeśli szukasz samochodu po liftingu z 2009 roku, to tylko 2.0 SE ma 5-biegową skrzynię, Sport tech ma 6-biegową, a większość edycji specjalnych również ma 6 biegów.

Jeśli chcesz podgrzewane skórzane fotele, tempomat itp., to generalnie będziesz szukał modelu z 6-biegową skrzynią.
 
#3 ·
Podsumowując, Tommo, kup model 2.0 Sport Tech lub jeden z wielu "Special Editions", które Mazda wyprodukowała, w ten sposób dostajesz wszystkie zabawki. Moja uwaga do tego jest taka, że silnik 1.8 jest słodszy, choć mniej mocny, mniej momentu obrotowego i ograniczony do 5-biegowej skrzyni biegów i bez mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu.
 
#4 · (Edited by Moderator)
Gdybym był na twoim miejscu, szukałbym samochodu w najlepszym stanie, na jaki mogę sobie pozwolić, i zaakceptowałbym kombinację silnika/skrzyni biegów, którą zawiera. Nie sądzę, żebyś mógł zbytnio zbłądzić, stosując to podejście.
 
#5 ·
Podobnie jak w przypadku wszystkich powyższych facetów, sporządź listę zabawek, które chcesz i zacznij tam szukać. Te samochody można w dużym stopniu dostosowywać, ale często taniej jest zacząć od edycji specjalnej i od niej zacząć. Zrobiłem to, kiedy wybrałem swój. Potem zacznij jeździć. Niektórzy uwielbiają 6-biegową skrzynię biegów, inni nie, więc „kiedy to wszystko przeminie”, zrób kilka jazd testowych - jeśli możesz tak długo czekać!
 
#6 ·
Mój obecny MX-5 Mk4 to 2.0 GT Sport Nav + ze wszystkimi bajerami, z których większości nie używam. Uwielbiam prowadzić samochód, ale naprawdę nie interesują mnie gadżety dla samego ich posiadania. Posiadałem kilka samochodów z podgrzewanymi siedzeniami i nigdy ich nie włączyłem w żadnym samochodzie, nawet po to, żeby sprawdzić, czy w ogóle działają. Nie byłem pod wrażeniem sześciobiegowej skrzyni biegów w moim Mk3, ale w moim Mk4 wydaje się działać znacznie płynniej. Osobiście z pewnością poparłbym politykę Wranglera, polegającą na kupowaniu samochodu w najlepszym stanie, a nie najbardziej wypasionego.
 
#7 ·
Wiem, że niektórzy mieli 'problemy' ze skrzynią 6-biegową w NC, ale jest to najmocniejsza skrzynia na rynku. Jakiekolwiek zgrzyty, częsta skarga, można łatwo zaradzić, stosując lepszy olej, Castrol Syntrax, Redline, Millers itp. Osobiście wymieniałbym olej w skrzyni biegów i dyferencjale w każdym zakupionym NC z przebiegiem powyżej 10 tys. mil.
Moi własni NC x 3 od 2007 roku (6 biegów) miały jedną z najładniejszych zmian biegów ze wszystkich samochodów, które posiadałem. NC2 wprowadziło pewne zmiany w skrzyni, które poprawiły zmianę biegów, ale kluczem jest lepszy olej. Jeśli chodzi o obciążenie samochodu, to pojęcie względne. NC ostatecznie nie były nadmiernie obciążone inteligentnymi zabawkami, myślę, że szczytem technologii byłby model Venture z wbudowaną nawigacją satelitarną.
 
#8 · (Edited by Moderator)
Na twoim miejscu szukałbym samochodu w najlepszym stanie, na jaki mnie stać, i zaakceptowałbym kombinację silnika/skrzyni biegów, którą zawiera. Nie sądzę, żebyś mógł zbytnio zbłądzić, stosując to podejście.
Wszystkie rady tutaj są bardzo dobre, ale moim zdaniem Wrangler ma rację! :thumbsup:
 
#9 ·
Mój obecny MX-5 Mk4 to 2.0 GT Sport Nav + ze wszystkimi dzwonkami i gwizdkami, z których większości nie używam. Uwielbiam prowadzić samochód, ale tak naprawdę nie interesują mnie gadżety dla samych gadżetów. Posiadałem kilka samochodów z podgrzewanymi siedzeniami i nigdy ich nie włączyłem w żadnym samochodzie, nawet po to, żeby sprawdzić, czy w ogóle działają. Nie byłem pod wrażeniem sześciobiegowej skrzyni w moim Mk3, ale w moim Mk4 wydaje się działać znacznie płynniej. Osobiście z pewnością poparłbym politykę Wranglera, polegającą na kupowaniu samochodu w najlepszym stanie, a nie najbardziej załadowanego.
Jeśli mieszkałbyś w Minnesocie, używałbyś podgrzewanych siedzeń. Dodałem nawet podgrzewacze do siedzeń w samochodach, które nie miały ich od nowości.
 
#10 · (Edited by Moderator)
Nawet w mojej części Szkocji, gdzie nie doświadczamy ekstremów, przynajmniej nie stale, uwielbiam podgrzewane fotele i w czasie, gdy posiadam serię NC, około 14 lat, używam podgrzewanych foteli dość często. To powiedziawszy, przejechałem łącznie około 140 000 mil w moich 3 NC i używałem ich przez cały rok, a nawet w najzimniejsze zimowe dni, zimą 2010-2011 widzieliśmy tydzień poranków od -12°C do -10°C, łagodnych jak na standardy Minnesoty, wiem, ale kiedy było sucho, jeździłem do pracy z otwartym dachem. Z pewnością odświeżało to z samego rana, ale z włączonym ogrzewaniem i fotelem ciało było ciepłe.
 
#11 ·
Myślę, że to był mój idealny samochód sportowy, bez wyposażenia pogodowego innego niż przednia szyba i szyby boczne, bez ogrzewania, nie mówiąc już o podgrzewanych siedzeniach, bez drzwi - PRAWDZIWY samochód sportowy!
 
#12 ·
Myślę, że to był mój idealny samochód sportowy, bez wyposażenia pogodowego innego niż przednia szyba i szyby boczne, bez ogrzewania, nie mówiąc już o podgrzewanych siedzeniach, bez drzwi - PRAWDZIWY samochód sportowy!

26168110_1492746740838033_30707793154245
Piękny samochód, przyznaję, że byłoby wspaniale go posiadać, ale byłby nieodpowiedni do mojego codziennego samochodu.
 
#13 ·
Wszystkie dobre rady i dziękuję za nie. Zawsze będę starał się uzyskać jak najlepsze wyniki za to, na co mnie stać.

A co z 5-biegowym 2.0?

Nie obchodzą mnie dni na torze ani zużycie paliwa. Może chciałbym jakąś formę ulepszenia BBR, ale pani Tommo będzie prowadzić samochód przez większość czasu.

(Cokolwiek zrobisz, nie wspominaj jej o ulepszeniu BBR)

Ssshhh

Tommo
 
#14 ·
A co z 5-biegowym 2.0.
Jeśli szukasz samochodu po liftingu z 2009 roku, to tylko 2.0 SE ma 5-biegową skrzynię, Sport tech ma 6-biegową, a większość edycji specjalnych również ma 6 biegów.

Jeśli chcesz podgrzewane skórzane fotele, tempomat itp., to generalnie będziesz szukać modelu z 6-biegową skrzynią
Zobacz mój post powyżej. Jeśli chcesz również wszystkie gadżety (termin względny), prawdopodobnie będziesz szukać jednego z modeli z 6 biegami
 
#16 ·
Miałem podgrzewane fotele w pięciu z moich ostatnich sześciu samochodów, a te dostarczone z NC są najlepsze ze wszystkich na ból pleców.
 
  • Like
Reactions: Steveti
#17 ·
Używam podgrzewanych siedzeń czasami w Mazdzie, ale nigdy nie używam ich w moim codziennym samochodzie. Kiedy ich używam, to tylko przez około 15 minut, aż zaczną się nagrzewać, a potem je wyłączam.