Ik heb MiesterR schroefsets besteld, maar om wat geld te besparen, zijn verlagingsveren de moeite waard? Ik heb sportvering, dus al iets verlaagd, maar wil nog eens 3-40 mm verlagen. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik heb veel problemen met verkeersdrempels en ben op zoek naar manieren om de auto te verhogen.Raak eraan gewend om je routes te plannen om verkeersdrempels te vermijden! Het helpt om de passagier uit te laten stappen voor de helling. Verkeersdrempels van de juiste grootte zijn oké, net, maar particuliere, te grote kunnen stressvol zijn.
Ik zit op de 25/30mm Eibach/Mazda veren die waarschijnlijk verder zijn ingezakt.
Hoe is de rit erop, wat hebben ze vervangen?Raak eraan gewend om je routes te plannen om verkeersdrempels te vermijden! Het helpt als de passagier voor de helling uitstapt. Verkeersdrempels van de voorgeschreven grootte zijn net oké, maar particuliere, te grote kunnen stressvol zijn.
Ik zit op de 25/30mm Eibach/Mazda veren die waarschijnlijk verder zijn ingezakt.
Met deze build is geld niet zo'n probleem, handling en uiterlijk zijn belangrijk. Idealiter wil ik nog eens 3-40 mm verlagen en minder body roll hebben. Schroefsets dusNaar mijn mening haalt elke kortere veer voor de Bilsteins ze uit hun comfortzone, de rit wordt dan erg hobbelig op golvende oppervlakken, blijkbaar presteren de 'non-sport' veren in deze situatie beter. Als je alleen een verbetering in cosmetisch uiterlijk wilt, is dat prima, maar qua handling ben je beter af met de OE-opstelling. Uiteraard brengt het vervangen van schokdempers of het overstappen op een complete schroefset van derden extra kosten met zich mee, maar dan is de schokdemper tenminste afgestemd op de veellengte en de onvermijdelijke verhoogde snelheid.
Nou, na het bekijken van de BBR-website heb ik me gesetteld en het ophangingspakket gekocht dat ze aanbieden, duur maar ik hoop dat het zijn vruchten zal afwerpen als ik het super 200-pakket krijgHoi Lucas,
om eerlijk te zijn, je hebt vraag na vraag gesteld, allemaal technische dingen, maar je lijkt in veel opzichten je hoofd op je schouders te hebben, d.w.z. je hebt wat fouten opgespoord, maar het waren eerder vervangingsdiagnosetechnieken dan het vinden van fouten volgens het eerste principe, d.w.z. diagnosticeren en vervolgens repareren in plaats van het probleem te bombarderen met mogelijke oplossingen en de vingers gekruist te houden.
Evenzo stel je vragen over de ophanging, WOW, deze zijn zo subjectief en kortom, wat wil je van de auto? Alleen voor gebruik op de weg, voor gebruik op het circuit, autocross etc., er zijn hier zoveel variabelen die je zouden kunnen verblinden.
Kortom, mijn advies is om de echte experts te bellen, te praten over wat je van je auto wilt en weloverwogen aankopen te doen bij de echte experts. Kijk bijvoorbeeld naar mijn handtekening, de ophanging die ik heb, past goed bij mij, maar dit was na urenlang overleg met BBR, met name over de ARB's.
De helft van het probleem is dat je de vraag op meerdere forums over een NC kunt stellen, goedbedoelde mensen zullen je vertellen wat goed werkt met hun NA/NB, maar deze oplossing zal niet goed werken op de NC.
Ik zou je gewoon willen adviseren om het bedrijf waar ik al mijn kit heb gekocht, BBR op 01280700700 te e-mailen of te bellen en je specifieke eisen te bespreken. Iedereen zal je vertellen dat hun setup de beste is, omdat ze zelden echte experts hebben geraadpleegd en nooit zullen accepteren dat er betere, modelspecifieke kits zijn.
Mijn huidige ophanging, allemaal BBR, kost ongeveer ÂŁ 1k, plus of min, en het past goed bij mij, anderen vinden het misschien vreselijk, vandaar mijn advies om te praten met degenen die daadwerkelijk begrijpen hoe ophangingen daadwerkelijk werken.
Niemand op dit forum begrijpt je specifieke behoeften, een gesprek van 10 minuten met Neil zal je op weg helpen..
HTH.
Zou het monteren van andere stabilisatorstangrubbers of een andere stabilisatorstang de neiging om meer te rollen tegengaan? Ik heb net een set Meisters gemonteerd (dus gisteren), weliswaar zonder tot nu toe veel aandacht te besteden aan het correct instellen ervan, en ik merkte vandaag dat de auto een beetje rolde, vooral achter. Ik heb ook wat ongewenst geklop over kleine hobbels, vooral merkbaar op een oppervlak dat lijkt op een wasbord (de wegen in Bedfordshire zijn op sommige plaatsen in een erbarmelijke staat). Ik ben op zoek naar een oplossing voor het geklop en om het meeste uit schroefsets te halen die ongeveer 40% van de waarde van de auto kosten.Het verlagen van een auto vergroot meestal de rolneiging, omdat je het rolcentrum verder van het zwaartepunt af beweegt, vandaar de reden dat verlagingsveren een hoge veerconstante hebben in een poging dit te verminderen. Het hangt ervan af waar je de auto voor wilt gebruiken, een op het circuit gebaseerde oplossing met minimale demperweg (vooral achter) zal mogelijk oncomfortabel zijn op de weg, terwijl een wegsituatie onvermijdelijk een compromis is. De Konis en de in hoogte verstelbare Ohlins behouden de demperweg achter tot op zekere hoogte, terwijl deze op de Meisters op de NC zeer beperkt is
Zou fittiHet verlagen van een auto vergroot meestal de rolneiging, omdat je het rolcentrum verder van het zwaartepunt af beweegt, vandaar dat verlagingsveren hoge veerconstanten hebben in een poging dit te verminderen. Het hangt ervan af waar je de auto voor wilt gebruiken, een op het circuit gebaseerde oplossing met minimale demperweg (vooral achter) zal mogelijk oncomfortabel zijn op de weg, terwijl een wegsituatie onvermijdelijk een compromis is. De Konis en de in hoogte verstelbare Ohlins behouden de demperweg achter tot op zekere hoogte, terwijl deze op de Meisters op de NC zeer beperkt is
Hoi Lucas,
om eerlijk te zijn, je hebt vraag na vraag gesteld, allemaal technische dingen, maar je lijkt je hoofd op je schouders te hebben in veel gebieden, d.w.z. je hebt wat foutopsporing gedaan, maar het zijn eerder vervangingsdiagnosetechnieken geweest dan foutopsporing volgens het eerste principe, d.w.z. diagnosticeren en vervolgens repareren in plaats van het probleem te bombarderen met mogelijke oplossingen en de vingers gekruist te houden.
Evenzo stel je vragen over de ophanging, WOW, deze zijn zo subjectief en kortom, wat wil je van de auto? Alleen weggebruik, circuitgebruik, autocross etc., er zijn hier zoveel variabelen die je zouden kunnen verblinden.
Kortom, mijn advies is om de echte experts te bellen, te praten over wat je van je auto wilt en weloverwogen aankopen te doen bij de echte experts. Kijk bijvoorbeeld naar mijn handtekening, de ophanging die ik heb past goed bij mij, maar dit was na urenlange discussies met BBR, vooral met betrekking tot de ARB's.
De helft van het probleem is dat je de vraag mogelijk op meerdere forums over een NC stelt, goedbedoelende mensen zullen je vertellen wat goed werkt met hun NA/NB, maar deze oplossing zal niet goed werken op de NC.
Ik zou je gewoon willen adviseren om een e-mail te sturen of te bellen met het bedrijf waar ik al mijn kit heb gekocht, BBR op 01280700700 en je specifieke eisen te bespreken. Iedereen zal je vertellen dat hun setup de beste is, omdat ze zelden echte experts hebben geraadpleegd en nooit zullen accepteren dat er betere kits, modelspecifieke kits zijn.
Mijn huidige ophanging, allemaal BBR, kost ongeveer ÂŁ 1k, plus of min, en het past goed bij mij, anderen kunnen het echter haten, vandaar mijn advies om te praten met degenen die daadwerkelijk begrijpen hoe ophanging daadwerkelijk werkt.
Niemand op dit forum begrijpt je specifieke behoeften, een gesprek van 10 minuten met Neil zal je goed zetten..
HTH.Ik geloof dat er hierboven wat goede info is gegeven over veren, dempers en ARB's.Zou het monteren van verschillende stuurstangrubbers of een andere stabilisatorstang de neiging tot rollen tegengaan? Ik heb net een set Meisters (dus gisteren) gemonteerd, toegegeven zonder tot nu toe veel aandacht te besteden aan het correct instellen ervan, en ik merkte vandaag dat de auto een beetje rolde, vooral achter. Ik heb ook ongewenst kloppen over kleine hobbels, vooral merkbaar op een oppervlak dat lijkt op een wasbord (de wegen van Bedfordshire zijn op sommige plaatsen in een erbarmelijke staat) Ik ben op zoek naar een oplossing voor het kloppen en om het meeste uit schroefsets te halen die ongeveer 40% van de waarde van de auto kostenHet verlagen van een auto vergroot meestal de rolneiging, omdat je het rolcentrum verder van het zwaartepunt af beweegt, vandaar dat verlagingsveren hoge veerconstanten hebben in een poging dit te verminderen. Het hangt ervan af waar je de auto voor wilt gebruiken, een op het circuit gebaseerde oplossing met minimale demperweg (vooral achter) zal mogelijk oncomfortabel zijn op de weg, terwijl een wegsituatie onvermijdelijk een compromis is. De Konis en de in hoogte verstelbare Ohlins behouden de demperweg achter tot op zekere hoogte, terwijl deze op de Meisters op de NC zeer beperkt is
Je wilt dit waarschijnlijk niet horen, maar Meisters zijn een geweldige schroefset op sommige auto's, met name de Mk1/Mk2, maar ze hebben geen goede reputatie op de Mk3 voor weggebruik, soms kan minder meer zijn en kan geld vrijmaken om uit te geven aan bijvoorbeeld een goede set ARB's.
Welke veren gebruik je momenteel? Ik vertrouw erop dat je niet de originele veren hebt gebruikt en iets gebruikt met een verhoogde veerconstante? Ook een set ARB's die in harmonie werken met je demping en veerconstanten is naar mijn mening essentieel voor de NC om de neiging tot rollen te verminderen.
Toen ik voor het eerst de volledige BBR-op maat gemaakte Koni/veer-opstelling monteerde, merkte ik nog steeds dat er te veel rolde, ik sprak met BBR en we bespraken het probleem dat ik had, Neil ging weg en deed wat onderzoek en kwam terug met een aanbeveling om een set Racing Beat (25 mm voorste ARB) te proberen voor weggebruik, ze hebben ook een 32 mm stang, beide met bijpassende achterste ARB's, maar de 32 mm is strikt een circuitartikel en zou niet goed werken op de weg.
Het kloppen klinkt echter als een defecte stuurstang, wat betreft de bounce op een wasbordoppervlak, het klinkt misschien contra-intuĂŻtief, maar probeer de demper rebound-instelling, ik neem aan dat de Meisters alleen een rebound-instelling hebben in plaats van een compressie en rebound, iets harder.
Ik spreek uit ervaring met het instellen van de Koni-schokdempers van hun laagste stand, je moet ze afstemmen om in harmonie te werken met de veren die je hebt, de bounce die je beschrijft klinkt precies zoals ik had met de OEM Bilstein- en Eibach-veren, ze waren ondergedempt waardoor de bounce ontstond, bij het instellen van de Konis doorliep ik deze vergelijkbare fase totdat ik ze een paar of drie klikken omhoog sloeg.
Eerlijk gezegd, spreek direct met een echte expert, BBR is een goed uitgangspunt, er zijn natuurlijk andere tuning-'experts', maar eerlijk gezegd zijn er maar weinigen die complete pakketten zo goed begrijpen en implementeren als BBR.
Ik hoop dat dit van enig nut voor je is.
ng verschillende stuurstangrubbers of een andere stabilisatorstang de neiging tot rollen tegengaan? Ik heb net een set Meisters (dus gisteren) gemonteerd, toegegeven zonder tot nu toe veel aandacht te besteden aan het correct instellen ervan, en ik merkte vandaag dat de auto een beetje rolde, vooral achter. Ik heb ook ongewenst kloppen over kleine hobbels, vooral merkbaar op een oppervlak dat lijkt op een wasbord (de wegen van Bedfordshire zijn op sommige plaatsen in een erbarmelijke staat) Ik ben op zoek naar een oplossing voor het kloppen en om het meeste uit schroefsets te halen die ongeveer 40% van de waarde van de auto kosten
Geen links als zodanig, maar gewoon anekdotisch materiaal verzameld in 10 jaar NC-eigenaarschap, ik heb gehoord dat sommige mensen ze hebben gemonteerd om ze vervolgens weer te verwijderen, nogmaals, sorry, dit is allemaal anekdotisch en ik kan geen specifieke links vinden.Ik heb dit net gelezen en merkte het stukje op over Meisters die niet geweldig zouden zijn op NC's. Ik heb net een set laten monteren en vind dat ze me erg goed lijken te bevallen, en ik heb deze gekozen op basis van een combinatie van advies van Blink en goede rapporten van eigenaren op forums.
Ik vraag me gewoon af of er links zijn naar ontevreden NC-eigenaren met Meisters? Ik zou voor Ohlins gaan, maar ben van het tegendeel overtuigd.
Spot on Steve .... alles draait om individuele keuze. Ik vind het geweldig om alle meningen over set-up / veerconstanten / cambers / etc etc etc te lezen. Veel van deze meningen zijn gebaseerd op andere meningen, niet op ervaring. Je hebt met je auto op een uitdagend circuit gereden na veel professioneel onderzoek en hebt de uitkomst ervaren. Genoeg gezegdGeen links als zodanig, maar gewoon anekdotisch materiaal dat ik in 10 jaar NC-bezit heb opgevangen. Ik heb gehoord dat sommige mensen ze hebben gemonteerd om ze vervolgens weer te verwijderen, nogmaals, sorry, dit is allemaal anekdotisch en ik kan geen specifieke links vinden.Ik heb dit net gelezen en de opmerking over Meisters die niet geweldig zouden zijn op NC's opgemerkt. Ik heb net een set laten monteren en vind ze erg goed, en ik heb deze gekozen op basis van een combinatie van advies van Blink en goede rapporten van eigenaren op forums.
Ik vraag me gewoon af of er links zijn naar ontevreden NC-eigenaren met Meisters? Ik zou eigenlijk voor Ohlins gaan, maar ben van het tegendeel overtuigd.
Zoals in mijn bericht staat, gaat het om meer dan alleen het monteren van een set verstelbare schroefsets, het gaat om het krijgen van een compleet complementair veersysteem en natuurlijk hebben sommige mensen andere voorkeuren dan anderen. Als de bestuurder op zoek is naar maximale aanval op het circuit, dan vereist dit een compleet andere set-up dan op de weg, iets wat veel tuners 'vergeten' en waardoor ze ongeschikte kits verkopen aan bestuurders die nooit met hun auto op het circuit zullen rijden.
Ik kan me vergissen, maar ik geloof dat Meisters wordt gebruikt in de MX5 Cup-serie, dit is een reden waarom sommige tuningbedrijven ze verkopen als een premium kit voor de weg.
Uiteindelijk komt het ook neer op persoonlijke voorkeur. Ik weet dat ik voordat ik mijn huidige '5' bouwde, een flink aantal jaren onderzoek heb gedaan, grotendeels gebaseerd op de problemen die Cosworth had met de Supercharger, BBR/Flyin' Miata en anderen kochten de kit van Cosworth en gingen vervolgens aan de slag om de software goed te krijgen, helaas blijven sommige tuningbedrijven er nog steeds op staan om het publiek te vertellen dat de lader je motor zal vernielen, 22.000 mijl en meer en de mijne is niets anders geweest dan betrouwbaar en zuinig op een lange afstand, uiteraard niet geweldig als je constant op boost zit, d.w.z. korte afstanden op en neer in de versnellingen. Ik dwaal een beetje af, maar mijn punt is dat ik op dezelfde manier als het onderzoek dat voor de lader is uitgevoerd, ook veel veersystemen heb onderzocht en op basis van de ongeveer 25 jaar ervaring van BBR met alle dingen MX5 heb gekozen voor hun zelf ontwikkelde veerset.
Hun set-up sluit aan bij deze video van een door Mazda ontwikkelde, wegwaardige NC die 1g kan bochten:
Nogmaals, ik bied mijn oprechte excuses aan dat ik geen links etc. kan verstrekken, maar jarenlang onderzoek had de neiging om me weg te sturen van de Meisters, hoewel ik weet dat ze heel goed werken op andere merken MX5.